Omaishoitajien teemaviikkoa vietetään koko maassa

Omaishoitajat ja läheiset -liiton paikallisyhdistykset järjestävät Valtakunnallisella omaishoitajien viikolla 26.11.–3.12.2017 yksin ja yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa tapahtumia eri puolilla Suomea. Tulossa on mm. kirkkopyhiä, luentoja, virkistys- ja voimaantumispäiviä, liikuntatuokioita, retkiä, vertaistukiryhmiä, avoimia ovia, juhlaillallisia, konsertteja, yhteislaulutilaisuuksia, teatteriesityksiä ja toiminnan esittelyä. Muutamilla paikkakunnilla kirjastoissa on esillä omaishoitoa käsittelevää kirjallisuutta ja yhdistyksen työntekijöitä ja vapaaehtoisia keskustelemassa omaishoidosta.

Viikon avaa 26.11. valtakunnallinen omaishoitajien kirkkopyhä, jota vietetään seurakunnissa eri puolilla maata. Päivän teema on Yhdessä omaishoidon puolesta.

Viikon pääjuhlaa vietetään Mikkelissä 28.11. Juhlapuheen pitää Omaishoitajat ja läheiset -liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Anneli Kiljunen. Eduskunnan tervehdyksen tuo kansanedustaja Satu Taavitsainen. Elämän virtaa -monologin esittää omaishoitaja Tuula Huotari.

Välittämö100.fissä voi lahjoittaa omaishoitajille

Välittämö100.fi on Orionin ja Omaishoitajat ja läheiset -liiton yhteinen verkkopalvelu. Sen kautta voi lahjoittaa liiton paikallisyhdistysten jäsenille palveluita, kuten apua pihatöissä, lehtitilauksia tai vaikkapa risteily- tai liikuntalahjakortteja.

Marja Tuomi, toiminnanjohtaja, puh. 050 367 3443
Merja Purhonen, järjestöpäällikkö, puh. 020 7806 522

Paikallisyhdistysten yhteystiedot www.omaishoitajat.fi/paikallisyhdistykset

Valtakunnallisen omaishoitajien viikon tapahtumia www.omaishoitajat.fi/tapahtumat/
Valitse sivun alusta ”Näytä vain Valtakunnallisen omaishoitajien viikon tapahtumat”.

Valtakunnallisen omaishoitajien viikon pääjuhlan ohjelma www.omaishoitajat.fi/tapahtumat/valtakunnallinen-omaishoitajien-viikon-paajuhla-mikkelissa/

Tuettu Veikkauksen tuotoilla